Vilkårene gjelder mellom kunde og Hallingdal Badestamp AS. Nedenfor finner du betingelsene som gjelder for kjøp av varer og tjenester fra hallingdal-badestamp.no til forbrukere. Disse betingelsene, sammen med din bestilling som bekreftes ved en ordrebekreftelse, danner grunnlaget for kjøpsavtalen. Kjøpene er regulert av norsk lov, inkludert forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven.
1. Partene
– Selger: Hallingdal Badestamp AS (Heretter omtalt som ‘vi’, ‘oss’, eller ‘selger’)
– Org.nr.: 932 605 538
– Adresse: Austsidevegen 901, 3539 Flå
– Tlf.: 406 02 349
– Kunde: Personen som er oppført som kjøper i bestillingen (Heretter referert til som ‘du’, ‘din’ eller ‘kjøper/kunde’)
2. Kjøpsprosess i vår nettbutikk
– Når du legger inn en bestilling hos oss, er bestillingen bindende så snart den er registrert på vår server. Vi er bundet av din bestilling så lenge den ikke avviker fra vårt tilbud i nettbutikken, vår markedsføring eller annet. Du kan trekke deg fra kjøpet i henhold til angrerettloven, som du finner detaljer om i punktene 9 og 12 i våre betingelser.
– Vi sender en ordrebekreftelse når vi mottar din bestilling. Det er viktig at du leser gjennom og sjekker at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen. Hvis det er avvik mellom bestillingen din og ordrebekreftelsen, betrakter vi det som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller avvise. Du har rett til å insistere på din opprinnelige bestilling hvis den samsvarer med vårt tilbud.
3. Avtaleinngåelse
– Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
– Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den andre parten innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
4. Informasjon i nettbutikken
– Vi jobber for å gi korrekt informasjon om våre produkter. Vi tar forbehold om at skrive- eller trykkfeil kan forekomme, noe som kan føre til at vi ikke kan levere i henhold til informasjonen i vår nettbutikk eller markedsføring.
– Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillingen din eller deler av den hvis produktene ikke er tilgjengelige. Du vil bli informert om slik situasjon og om alternative produkter vi kan tilby. Du kan velge å akseptere vårt nye tilbud eller kansellere bestillingen.
5. Priser
– Alle priser inkluderer merverdiavgift. Den totale kostnaden for kjøpet, inkludert alle gebyrer som porto, frakt, emballasje, montering osv., vil bli oppgitt før du legger inn bestillingen.
6. Betaling
– Betaling: faktura. For bestillingsvarer krever vi forskuddsbetaling på 50 %. Resten betales etter levering/henting. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso.
7. Levering og forsinkelse
– Produktene leveres på den måten, på det stedet og til det tidspunktet som er avtalt. Vi bærer risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har mottatt produktene.
– Ved forsinkelse vil vi informere deg så snart vi har kunnskap om det, samt gi informasjon om når levering kan forventes.
– Avhengig av produkttypen og forsinkelsens lengde, kan du velge å holde tilbake betaling, kreve levering, kreve erstatning eller heve kjøpet.
– Fraktpris: Gratis i Hallingdal-området. I andre områder er fraktprisen etter avtale.
– Levering: Bestillingsvarer leveres innen 1–4 uker.
– Henting: Du kan hente varen selv på adressen: Austsidevegen 901, 3539 Flå.
8. Undersøkelse av produkter
– Når du mottar produktene, bør du så snart som mulig sjekke at leveransen stemmer overens med ordrebekreftelsen, om produktene er skadet under transport, eller om det foreligger andre feil eller mangler. Transportskader må rapporteres umiddelbart til transportøren.
9. Reklamasjon – Forbrukerkjøpsloven
– Oppdager du en feil eller mangel ved produktet, må du innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget, eller burde ha blitt oppdaget, informere oss om at du ønsker å påberope deg mangelen. Reklamasjonsfristen er en måned fra feilen ble oppdaget, men skal ikke være kortere enn to år etter at du overtok varen. For varer som er ment å vare vesentlig lenger under normal bruk, er reklamasjonsfristen fem år. Reklamasjon må skje innen disse fristene, ellers mister du retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som vises innen 2 måneder etter overtakelse, antas å ha vært tilstede ved risikoens overgang.
– Feil og mangler bør meldes til oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefales det at reklamasjonen sendes skriftlig.
– Du vil motta en bekreftelse på mottak av reklamasjonen på e-post. Bekreftelsen vil også informere om eventuelle spesielle vilkår eller håndtering som kreves ved retursending.
– Hvis det foreligger en mangel og du har reklamert innen fristene, kan du gjøre følgende krav gjeldende:
– Holde tilbake kjøpesummen
– Velge mellom retting eller omlevering under visse forutsetninger
– Kreve heving hvis mangelen ikke er ubetydelig
– Kreve erstatning
– Hvis retting eller omlevering fører til at du ikke kan bruke varen i mer enn en uke, har du under visse forutsetninger rett til å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet på vår regning. Som hovedregel kan vi ikke gjøre mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.
– Hvis det ikke foreligger en mangel, kan vi bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, samt betaling for reparasjon av varen, hvis du har blitt informert om at du må dekke slike kostnader.
– Hvis du på eget initiativ tar tiltak for å utbedre en mangel utover det som er avtalt med oss, dekker ikke vi disse utgiftene.
11. Garanti
2 år.
12. Angrerett
– For vanlige produkter har du rett til å angre ditt kjøp i henhold til angrerettloven. Angreretten forutsetter at du melder fra om dette senest 14 dager etter mottak av leveransen. Hvis du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering, utvides denne fristen til tre måneder. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert tilbake til oss i tilnærmet samme mengde og stand. Alle produkter må leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må du betale for. Du bærer risikoen for transporten tilbake til oss. Vi er forpliktet til å tilbakebetale det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen til deg, innen fjorten dager etter at vi har mottatt produktet fra deg. Produktet skal sendes tilbake i original emballasje.
– Angrerett gjelder ikke for varer som er tilpasset etter dine ønsker.
13. Personopplysninger
– Vi er opptatt av å håndtere dine personopplysninger på en trygg måte. Når du handler hos oss, lagrer vi informasjon som navn, adresse og e-postadresse, som er nødvendig for å kunne levere varene til deg og kontakte deg i forbindelse med bestillingen. Denne informasjonen må også lagres for regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti- eller returbehandling. Dette betyr at informasjonen ikke kan slettes.
– Vi selger ikke personopplysninger til tredjeparter, og vi bytter eller formidler ikke denne informasjonen videre.
14. Priser og levering
– Alle våre priser er oppgitt inkludert merverdiavgift, men ekskludert frakt, med mindre annet er spesifisert. Prisene kan endres som følge av prisendringer fra våre leverandører. Vi forbeholder oss retten til å nekte levering av varer basert på prissvingninger, lagersituasjon, konkurranseforhold eller andre årsaker. Alle oppgitte leveringstider er veiledende. Med ‘leveringstid’ menes tidspunktet da varene ankommer vårt lager. Tid til plukking, pakking og eventuell produksjon kommer i tillegg før varene leveres til transportøren.
– Levering i Hallingdal-området er gratis. I andre områder avtales fraktprisen.
15. Retur og bytte (gjelder ikke bestillings- og tilpassede varer)
– Vil du returnere en vare, må du gi oss beskjed senest 14 dager fra du har mottatt varen din. Det er en mulighet å returnere varer og få pengene tilbake hvis varen er skadet. Frakt betaler selger.
– Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke den for skader.
– Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via [email protected] for videre instruksjoner.
15. Kundens plikter
– Den som er registrert som kunde hos oss, er ansvarlig for betaling av de tjenestene vi eller våre samarbeidspartnere leverer i henhold til disse vilkårene. Ansvaret omfatter også bruk av kundens tilgang av andre, inkludert uvedkommendes bruk, med mindre det kan påvises at slik bruk har skjedd gjennom uaktsomhet fra vår side.
16. Ansvar for feil bruk
– Vi tar ikke ansvar for feil, mangler eller problemer som oppstår ved feil bruk av produkter.
17. Endringer i vilkårene
– Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene, inkludert som følge av endringer i lovgivningen.
18. Force majeure
– Hvis vi er forhindret fra å levere, eller det blir urimelig tyngende for oss å oppfylle vår leveringsplikt på grunn av arbeidskonflikt eller andre forhold utenfor vår kontroll, som brann, krig, mobilisering, uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valutarestriksjoner, opprør, mangel på transportmidler, generell varemangel, begrensninger i energitilførselen, og feil eller forsinkelser i leveranser fra underleverandører eller produsenter på grunn av slike forhold, er vi fritatt for alt annet ansvar enn i tilfeller av reklamasjon og vil kreditere den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
19. Konfliktløsning
– Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
– Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Dette er særlig relevant hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
20. Forbehold
– Vi tar forbehold om skrivefeil og prisendringer.